Personelin Analitik Düşünme Kapasitesini Güçlendirmek Amacıyla "Problem Çözme Yöntem ve Teknikleri" Eğitimi Gerçekleştirildi
11 Aralık 2025 | 14:47

Gazi Üniversitesi, kurumsal verimliliği ve hizmet kalitesini daha da ileriye taşımak amacıyla düzenlediği hizmet içi eğitim programlarına aralıksız devam ediyor. Bu kapsamda, Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığı koordinasyonunda, personelin analitik düşünme ve sorun çözme kapasitesini güçlendirmeyi hedefleyen "Problem Çözme Yöntem ve Teknikleri" başlıklı bir eğitim programı düzenlendi.

​Gazi Üniversitesi Rektörlüğü'ne bağlı Personel Daire Başkanlığı Hizmet İçi Eğitim Birimi tarafından yürütülen program, Gazi Eğitim Fakültesi F Blok Konferans Salonu'nda gerçekleştirildi.

​Programın sunumunu üstlenen Öğr. Gör. Gülgün Alpan, katılımcılara problem çözme sürecini sistematik bir zihinsel yaklaşım olarak aktardı. Eğitimde, doğru çözüme ulaşmak için izlenmesi gereken sorgulama süreci (Gözlem, Duygu, İhtiyaç, Talep) detaylıca ele alındı. Ayrıca, problemi görebilme ve varlığını kabul etme gibi temel zihinsel adımların önemi vurgulandı.

​Öğr. Gör. Alpan, uluslararası literatür verilerine ve Dünya Ekonomik Forumu (WEF) 2030 vizyonuna dayanarak, problem çözme yetkinliğinin kurumsal ve bireysel gelişimdeki kilit rolüne dikkat çekti. Yenilikçi düşüncenin öncülerinden VISA Kurucusu Dee Hock’tan ilhamla, mevcut sistemlere yaratıcı çözümler getirme kültürünün geliştirilmesi teşvik edildi.

​Yüksek katılımla tamamlanan eğitim programı, personelin mesleki yetkinliklerine önemli katkılar sağlayarak, kurumsal işleyişin daha etkin hale getirilmesi hedefine ulaşmada önemli bir adım oldu. Program sonunda, emeği geçen Öğr. Gör. Gülgün Alpan'a ve organizasyona destek veren Personel Daire Başkanlığı yetkililerine teşekkür edildi.

-1 -1 -1 -1
background image